Beata Musierowicz Blog

Jak zwiększyć koncentrację

Jak zwiększyć koncentrację? Skuteczne sposoby ułatwiające skupienie

Dlaczego utrzymanie uwagi jest coraz trudniejsze? Czy brak koncentracji to globalny problem? Dowiedz się, jak ją poprawić, aby osiągać swoje cele. Poznaj skuteczne i proste metody na to, jak zwiększyć koncentrację. Popraw swoją efektywność i samopoczucie.

Spis treści:

  1. Dlaczego problem z brakiem koncentracji jest powszechny?
  2. Jak zwiększyć koncentrację?
  3. Lepsze planowanie i organizacja czasu
  4. Zdrowy tryb życia
  5. Pamiętaj o relaksie
  6. Trening SAS, czyli fale dźwiękowe zwiększające koncentrację
  7. Podsumowanie

Dlaczego problem z brakiem koncentracji jest powszechny?

Każdego dnia jesteśmy bombardowani ogromną ilością informacji. Problem z brakiem koncentracji staje się coraz bardziej powszechny. Jest kilka przyczyn, dlaczego się tak dzieje.

Głównym winowajcą jest nadmiar informacji, który wynika głównie z dostępu do internetu, w tym do mediów społecznościowych. Dzisiaj nasz mózg musi przetwarzać znacznie więcej danych niż kiedykolwiek wcześniej. Ta ciągła ekspozycja może prowadzić do ciągłego rozpraszania uwagi i utrudnia skupienie się na jednym zadaniu.

Nie inaczej jest ze smartfonami. Ciągłe powiadomienia, FOMO (z ang. Fear of Missing Out) oraz nowinki techniczne sprawiają, że ciągle chcemy być na bieżąco i absorbować wszystkie bodźce, które pochodzą także z elektronicznego świata.

Jak zwiększyć koncentrację?

Koncentracja to nie tylko umiejętność skupienia uwagi, ale również zdolność do wyłączenia z naszego umysłu nieistotnych informacji. Jest ona niezbędna w efektywnej pracy oraz wykonywaniu zadań. Co jednak, kiedy mamy z tym problem? Poznaj podstawowe metody na to, jak zwiększyć koncentrację, które możesz wprowadzić do swojego życia już teraz.

Lepsze planowanie i organizacja czasu

Ustalanie konkretnych celów i planowanie zadań pozwala na skupienie uwagi na najważniejszych zadaniach. Zacznij od ustalenia jasnych, osiągalnych celów na każdy dzień. Skupienie na konkretnych zadaniach pozwala zminimalizować rozpraszanie i zwiększa efektywność pracy.

Metody takie jak Pomodoro, polegająca na pracy przez 25-minutowe bloki czasu, a następnie krótkich przerwach, mogą pomóc w utrzymaniu wysokiego poziomu koncentracji przez dłuższy czas.

Niezbędne jest także ograniczenie technologii. Ciągłe powiadomienia z Twojego smartfona nie pomagają skupić się na pracy lub nauce. Dlatego warto je wyciszyć i korzystać z telefonu jak najrzadziej, albo tylko w wyznaczonych przedziałach czasu.

Zdrowy tryb życia

Odpowiednia dieta, bogata w składniki odżywcze wspierające funkcje mózgu, w tym regularna aktywność fizyczna, mają wpływ na naszą zdolność koncentracji. Dlatego warto rozpocząć dzień od porannego rozruchu. Może to być spacer, rozciąganie lub ćwiczenia na dworze. Staraj się być aktywnym, nawet jeśli pracujesz umysłowo. Zobaczysz różnicę.

Pamiętaj o relaksie

Medytacja czy proste ćwiczenia oddechowe mogą pomóc w uspokojeniu umysłu, co z kolei przekłada się na lepszą koncentrację.

Nie zapominajmy także o codziennym wypoczynku. Niedobór snu jest jednym z głównych czynników wpływających na zmniejszenie zdolności koncentracji i uwagi. Znalezienie swojego rytmu oraz spanie przez wystarczającą ilość czasu jest niezbędne, aby zadbać o prawidłowe działanie mózgu oraz dobre samopoczucie.

Terapia SAS, czyli fale dźwiękowe zwiększające koncentrację

Mózg to plastyczny organ, nad którym możemy mieć kontrolę. W jaki sposób? Przykładowo stosując dźwięki o odpowiedniej częstotliwości, aby pobudzić jego wybrane obszary. W ten sposób działa właśnie terapia SAS, która zdobywa coraz większe zainteresowanie na świecie. Taki trening online jest oparta na wiedzy dotyczącej pracy naszego mózgu. Ostatnie lata to nowe i ciekawe badania na temat funkcjonowania naszego mózgu. Dzięki temu możemy wspierać osoby z różnymi problemami nie wyrządzając nikomu krzywdy. Możemy realnie pobudzać i integrować praktycznie każdy ośrodek w naszej głowie. Na czym ta metoda polega?

Terapia SAS dostarcza specjalnie zaprojektowane bodźce dźwiękowe. Mają one na celu aktywację konkretnych obszarów mózgu. Pomagają w poprawie przetwarzania informacji sensorycznych, wspierają dobre samopoczucie, wzmacniają poczucie własnej wartości, stymulują funkcje poznawcze, uwalniają kreatywność oraz zwiększają efektywność w nauce i pracy. Pomagają w lepszej koncentracji i zdolność do skupienia uwagi.

Regularne stosowanie terapii SAS może przynieść znaczące korzyści m.in. dla osób z problemami koncentracji i uwagi, przewlekłego stresu, lęków, depresji, uzależnień. Jest to ważne nie tylko w przypadku dzieci i młodzieży, ale również dorosłych, którzy borykają się z problemami z utrzymaniem uwagi podczas pracy bądź nauki.Nadmiar bodźców jaki dziś jest wszechobecny, lawinowo narastające sygnały informacyjne często powodują dużo większe niż to miało miejsce nawet kilka lat temu. Pojawiające się przemęczenie daje różne objawy i prowadzi do różnych niepożądanych reakcji organizmu. Trening SAS to miły relaks i w zasięgu ręki, wykonasz go wszędzie tam gdzie masz dostęp do internetu i posiadasz słuchawki.

Aby terapia SAS była skuteczna, należy ją dobrać indywidualnie do danej osoby, na podstawie przeprowadzonego z nią wywiadu i zbadaniu potrzeb. Chcesz się przekonać na sobie, jak to działa w praktyce? Umów się na konsultację online i otrzymasz program SAS dobrany specjalnie dla Ciebie. Możesz też poczytać opinie na temat jego stosowania.

https://www.znanylekarz.pl/beata-musierowicz-2/logopeda/lodz

Podsumowanie

Znasz już metody na to, jak zwiększyć koncentrację. Podejmij teraz wyzwanie. Wprowadź zmiany w życie i obserwuj, jak Twój umysł staje się bardziej skupiony i mniej podatny na rozpraszacze.


Opublikowano

w

przez

Tagi:

Komentarze

2 odpowiedzi na „Jak zwiększyć koncentrację? Skuteczne sposoby ułatwiające skupienie”

  1. Awatar Kol3ktor :)

    Świetny artykuł, dzięki za info. Temat ciekawy i świetnie pozwalający rozwijać wyobraźnie.

    1. Awatar admin

      Witaj,miło,że ten temat jest dla Ciebie ciekawy. Obecnie nadmierna ilość bodźców powoduje,że wiele osób szuka szybkiego wsparcia czy to w życiu prywatnym czy w zawodowym. Koszty jakie ponosimy czyli np. szwendające się myśli, gonitwa myśli lub przewlekły stres powodują,że naukowcy opracowują różne metody wspierające pracę mózgu i warto wiedzieć jak sobie pomóc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *